يوم الله 22 بهمن

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::شهداء , جبهه و جنگ
::فرهنگی و هنری
::علمی و فناوری
::خبری
::اقتصادی
::سیاسی
::عقیدتی
::ورزشی
::اجتماعی


در سازمان بیلدربرگ چه میگذرد؟ - فراماسونری
سربازان امام مهدی (عج)
اثبات در قید حیات بودن امام زمان (عج)
مجموعه مقالات و کتب الکترونیکی در زمینه جنگ نرم
تهاجم فرهنگی، مرگ تدریجی یک ملت
دوکوهه؛ سجده گاهي به وسعت آسمان
یا فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
غرب از ایران اسلامی می‌ترسد؛ نه ایران هسته‌ای
باز هم جمعه و چشم انتظاری ما …
چرا آمریکایی‌ها از نیروی قدس می‌ترسند؟
ما همه حاج قاسم هستیم
اسرائیل هرگز در قواره تهدید کردن و اقدام علیه جمهوری اسلامی نیست
رهبر معظم انقلاب: هر تجاوزی را با سیلی محکم و مشت پولادین ارتش، سپاه و بسیج پاسخ می‌دهیم
سید حسن نصرالله:ایران رهبری نمونه در جهان دارد
به مناسبت شهادت سردار مقدم و جمعی از همرزمانش در حادثه انفجار زاغه مهمات
زندگی‌نامه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای
عکس شهداء را می بینیم / عکس شهداء عمل می کنیم
بسیجی عاشق کربلاست
گزارش دیدار مسئولان از خانواده های محترم شهدا و ایثارگران
شهداء شرمنده ایم . . .
بسیج ارزش است و بسیجی مفتخر به آن
عشق یعنی استخوان و یک پلاک
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
سفارش آنلاین قلیون
الو قلیون
تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: پایگاه بسیج شهید خدادوست
:: یاور 110

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

<-PollName->

<-PollItems->

bach

سايت مراجع تقليد

 آيت الله سيد علي خامنه اي (مد ظله العالي)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله جواد تبريزي (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله محمد تقی بهجت (رحمة الله علیه‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله نوري همداني (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله  سید صادق شیرازی (مد ظله العالي)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله لطف الله صافي (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله ناصر مکارم شيرازي (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله سيد علي سيستاني (مد ظله العالي)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله وحيد خراساني (مد ظله العالي ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله جوادي آملي (مد ظله العالي ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله جعفر سبحاني (مد ظله العالي)

جهت دريافت كد لوگوي مراجع كليك كنيد







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


يوم الله 22 بهمن

 

يوم الله 22 بهمن

احمد محيطي اردكاني امام امّت قدس‏سره از 22 بهمن همچون 15 خرداد، 17 شهريور، 12 فروردين و ... به عنوان «ايام اللّه» ياد كردند. و درباره چنين ايامي فرمودند: «بر ملّت شريف ماست كه اين ايام اللّه را ـ كه هديه‏هايي از عالم غيب ربوبي است ـ با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهداري كنند.»1 علاّمه طباطبايي در تفسير گران‏قدر الميزان مي‏نويسند: «با اين كه تمام روزها و تمام چيزها از آنِ خداي متعال است، ولي اختصاص دادن روزهايي به نام «ايّام اللّه» يا يوم اللّه به خاطر آن است كه فرمان و امر خدا در آن روزها چنان آشكار است كه براي فرمان جز خدا، هيچ گونه ظهوري باقي نمي‏ماند، ايّام اللّه زمان‏ها و شرايطي است كه فرمان خدا و آيات و نشانه‏هاي وحدانيّت و سلطه الهي آشكار شده، يا مي‏شود؛ مثل روز مرگ كه قدرت و سلطه «آخرت» در آن روز آشكار مي‏شود و اسباب دنيوي از تأثير مي‏افتد، يا روز «قيامت» كه هيچ كس براي ديگري مالك هيچ چيز نيست، و در آن روز فرمان از آن خداست. يا مثل ايّامي كه خداوند در آن‏ها قوم «نوح»، «عاد» و «ثمود» را به هلاكت رسانده، كه در امثال اين گونه روزها، قهر و غلبه الهي آشكار شده و معلوم مي‏گردد كه تمامي عزّت متعلّق به خدا است.

ممكن است كه منظور از ايّام اللّه ايّامي باشد كه نعمت‏هاي خداي متعال آشكار است؛ مثل روز خروج نوح و اصحابش از كشتي با سلام و سلامتي و بركت‏هاي الهي يا روز نجات دادن ابراهيم از آتش يا غير اين‏ها ... از حوادث و ايّامي كه جز به خدا نمي‏توان به ديگري نسبت داد، اين‏ها روزهاي خاصّ خدائي (ايّام اللّه) است ... .»1 پس ايّام اللّه روزهاي بزرگ و تاريخي و سرنوشت سازي است كه در تاريخ يك ملّت يا در سرنوشت يك نسل يا كلاًّ در سرگذشت «انسان» پيش مي‏آيد.

گاهي به صورت نعمتي بزرگ و گاهي به صورت عذابي عظيم و دردناك كه حتّي منجر به زوال يك ملّت گشته و نام «عذاب استيصال» به خود مي‏گيرد.

علاّمه طباطبايي رحمه‏الله در جاي ديگر مي‏فرمايد: «ايام اللّه ايامي است كه هيچ حكومت و سلطه‏اي نيست، مگر براي خدا، مثل روز مرگ، برزخ، روز قيامت و روز عذاب استيصال ... .»2

ايّام الله در روايات

در روايات متعدّدي، به روز مرگ، قيامت و روز قيام حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه ـ ايام اللّه اطلاق شده است.

از امام باقر عليه‏السلام چنين نقل شده است كه فرمود: «ايّام اللّه، يوم يقوم القائم عليه‏السلام ، و يوم الكرّة، و يوم القيامة؛3 ايام اللّه روز قيام حضرت مهدي موعود عليه‏السلام ، روز رجعت و روز قيامت استدر تفسير علي بن ابراهيم نيز روايتي بدين مضمون نقل شده، ولي به جاي كلمه «الكرّة» «يوم الموت» آمده است.4 ابن ابي‏الحديد مي‏نويسد: «ايام الله، هم ايّام «انعام» است و هم ايّام «انتقام» تا بدين وسيله «رغبت» و «ترس» ايجاد شود.»5 22 بهمن نيز يكي از روزهايي است كه خداوند متعال نعمت بزرگ پيروزي را به ملّت به پاخاسته ايران اسلامي عطا فرمود و به فرموده امام امّت از ايام اللّه گرديد.

ملّتي كه سال‏هاي سال زير چكمه‏هاي حكّام جور و دژخيمان خودفروخته، آخرين نفس‏هاي حيات خود را مي‏كشيد، خداوند متعال با برانگيختن رهبري فرزانه و بي‏نظير روح تازه‏اي در آن‏ها دميد و با حركتي يك پارچه و پرخروش، با سلاح ايمان و رهبريّت روح خدا در مقابل طاغوتيان تا دندان مسلح ايستادند و لطف بزرگ الهي و نعمت پيروزي را نصيب خود گردانيدند.

يادآوري ايّام اللّه

««و لقد ارسلنا موسي باياتنا ان اخرج قومك من الظّلمات إلي النّور وذكّرهم بايّام اللّه ...»6؛ ما موسي را همراه با نشانه‏ها و آيه‏هايمان فرستاديم (و دستور داديم) قوم خودت را از ظلمت‏ها به سوي «نور» بيرون آر، و آنان را به ياد ايام اللّه بيندازيادآوري روزهاي بزرگ (اعم از روزهاي پيروزي يا روزهاي سخت) نقش مؤثري در بيداري و هوشياري ملّت‏ها دارد. بدين جهت اميرالمؤمنين عليه‏السلام در نامه‏اي به «قثم بن العباس» كه كارگزار وي در مكّه است چنين مي‏نويسد: «براي مردم حج را بر پاي دار، و آنان را به ياد «ايّام اللّه» بينداز.»7 امام خميني قدس‏سره مي‏فرمايد: «تذكّر به «ايّام اللّه» كه خداوند متعال به آن امر فرموده است، انسان ساز است. قضايائي كه در ايّام اللّه رخ داده است، براي تاريخ و انسان‏ها در طول تاريخ آموزنده و بيدار كننده است. حوادث بزرگ تاريخ كه قرآن مجيد هم از بعضي از آن‏ها ياد كرده است، سرمشقي پربركت براي ساختن جامعه‏ها و اشخاص و جامعه عصر ما كه عصر انقلاب است و در كشور ايران كه كشور انقلاب و شاهد بسياري از حوادث بزرگ كه بايد آن‏ها را ايّام اللّه محسوب كنيم و به ذكر آن‏ها و تذكّر آن ايام بپردازيم كه براي ملّت قهرمان و مجاهدان سلحشور، درس انقلاب است.»8 در اين آيه شريفه خداوند متعال، بعد از اين كه حضرت موسي عليه‏السلام را مأمور مي‏سازد تا ايّام اللّه را يادآوري كند، يك نمونه از ايّام اللّه؛ يعني، روز نجات بني‏اسرائيل از چنگال فرعونيان را يادآوري مي‏فرمايد: «إذ انجاكم من آل فرعون» با اين كه در تاريخ بني‏اسرائيل، روزهاي بزرگي كه خداوند در پرتو هدايت حضرت موسي عليه‏السلام به آن‏ها نعمت‏هاي بزرگ عطا فرمود، فراوان بود، ولي ذكر «روز نجات» در اين آيه، حاكي از اهمّيّت فوق العاده استقلال و آزادي از چنگال فرعونيان مي‏باشد.9 روز 22 بهمن 57 نيز روز نجات ملّت ايران از چنگال طاغوتيان زمان، روز آشكار شدن نعمت بزرگ الهي؛ يعني، استقلال و آزادي بود.

اين مسلّم است كه هر ملّتي تا از وابستگي‏ها نجات پيدا نكند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمي‏تواند نبوغ و استعداد خود را آشكار سازد و در راه «اللّه» كه راه مبارزه با هر گونه شرك و ظلم و بيدادگري است، گام نهد.

يادآوري 22 بهمن

يادآوري يوم الله 22 بهمن؛ يعني، يادآوري رشادت‏ها و فداكاري‏ها و شهادت طلبي‏هاي ملّتي منسجم و خداجوي و پيرو ولايت و رهبري كه با ايثار خون خود ثابت كرد كه «خون بر شمشير و حق بر باطل پيروز استيادآوري 22 بهمن؛ يعني، يادآوري تجلّي حكومت الله در روي زمين، روزي كه برّنده‏ترين سلاح معنوي؛ يعني، ايمان، پيروزي آفريد.

روزي كه كلمه توحيد در وحدت كلمه به دست آمد و در نتيجه اعتصام به «حبل الله» رژيم ستمشاهي دوهزار و پانصد ساله طاغوتيان به زباله داني تاريخ سپرده شد و ثابت كرد آواي «الله اكبر» از رگبار «مسلسل» قوي‏تر و نيرومندتر است.

22 بهمن به ما آموخت كه در مبارزه با دشمنان اسلام، فقط بايد بر خدا تكيه داشت گرچه دست از سلاح تهي باشد. و وابستگي به شرق و غرب هرچند به سلاح‏هاي مدرن مجهّز باشند، در برابر نيروي هماهنگ مردمي كه با سلاح ايمان مبارزه مي‏كنند، بي‏اثر است.

تداوم 22 بهمن

تداوم پيروزي‏ها، حاصل تداوم رمزهاي پيروزي است. زيرا هرگز خداوند متعال نعمتي را كه به قومي عطا فرمود، از آن‏ها باز پس نمي‏گيرد، مگر آن‏ها خود از نگهداري آن دست بر دارند.

«... انّ اللّه لايغيّر ما بقوم حتّي يغيّروا ما بانفسهم...»؛10 «خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتي) را تغيير نمي‏دهد، مگر آن كه آنان آنچه را در خودشان است، تغيير دهند.» «أنّ اللّه لم يك مغيّرا نعمة انعمها علي قوم حتّي يغيّروا ما بأنفسهم ...»؛11 «خداوند هيچ نعمتي را كه به گروهي داده، تغيير نمي‏دهد، جز آن كه آن‏ها خودشان را تغيير دهندپيروزي شكوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسياري است كه مهم‏ترين آن‏ها عبارتند از:

1 ـ ايمان به خداوند متعال 2 ـ رهبري روحاني متّقي و فقيه آگاه؛ امام خميني رحمه‏الله 3 ـ اتحاد و همبستگي همه، اقشار ملّت.

4 ـ استقامت و پايداري در راه خدا، تحمل مشكلات و ... بر هيچ كس پوشيده نيست كه جمع شدن اين عوامل در ملّتي موجب نزول تأييدات غيبي الهي گرديده و پيروزي آن‏ها بر دشمنان حتمي مي‏شود.

خداوند متعال مي‏فرمايد: «انّ الّذين قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا تتنزّل عليهم الملائكة الاّ تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنّة الّتي كنتم توعدون»؛12 «به يقين كساني كه گفتند: پروردگار ما خداوند يگانه است، سپس استقامت كردند، فرشتگان بر آنان نازل مي‏شوند كه! نترسيد و غمگين مباشيد و بشارت باد بر شما به آن بهشتي كه به شما وعده داده شده استامام امّت در وصيت‏نامه سياسي الهي خود چنين نوشتند: «اين انقلاب بزرگ كه دست جهان خواران و ستمگران را از ايران بزرگ كوتاه كرد، با تأييدات غيبي الهي پيروز گرديد ... بي‏ترديد رمز بقاي انقلاب اسلامي همان رمز پيروزي است و رمز پيروزي را ملّت مي‏داند و نسل‏هاي آينده در تاريخ خواهند خواند كه دو ركن اصلي آن انگيزه الهي و مقصد عالي حكومت اسلامي و اجتماع ملّت در سراسر كشور با وحدت كلمه براي همان انگيزه13» مي‏باشد.

مقام معظم رهبري، حضرت آية‏الله العظمي خامنه‏اي، دامت بركاته در اين باره چنين فرمودند: «اوّلاً، روز 22 بهمن سال 1357 يك روز بريده از قبل نبود، آنچه در آن روز اتّفاق افتاد محصولي بود از تلاش همه جانبه‏اي كه در طول سال‏هاي متمادي قبل از آن انجام گرفته بود و اين تلاش از سوي همه قشرهاي اين كشور بود.

ثانيا، آن چيزي كه قشرهاي كشور ما را به هم مربوط مي‏كرد براي اين مبارزه، ايمان اسلامي بود و لذا مبارزه در طول سال‏هاي پيش از 22 بهمن 57 در مسجدها و حسينيّه‏ها و مجالس سخنراني و در حوزه علميه قم و بعضي ديگر از حوزه‏ها جلوه مخصوصي داشت، اين‏ها در حقيقت كانون‏هاي اصلي مبارزه بود.

ثالثا، اين مبارزه حول يك محور رهبري مشخص و قاطعي جريان داشت كه در طول دوران تاريخ ما از بعد از اسلام تا اين روزگار، ملّت ما چنين رهبري به خود نديده بود.

رابعا، مردم بر اثر آن ايمان و آن رهبري بر اثر آنچه شنيده بودند و معتقد شده بودند در صحنه مبارزه از همه امكاناتشان براي پيروزي بر دشمن استفاده كردند ... كساني كه در مبارزه بودند، حاضر بودند براي خود سختي و ناراحتي را قبول كنند و نيروي خود را صرف مبارزه كنند.»14 تا زماني كه ملّت ايران همچون 22 بهمن 57، از خودخواهي‏ها و خودمحوري‏ها فاصله گرفته، دست در دست هم با همدلي و اتّحاد در سايه ايمان و توكّل به خداوند متعال به رهبري مقام معظّم رهبري كه برترين و بهترين شاگرد بنيانگذار جمهوري اسلامي و مجري فرامين الهي امام امّت مي‏باشد، در راه به ثمر رساندن مقصد الهي انقلاب قدم بردارند و در اين راه استقامت نموده، در مقابل دشمنان اسلام و ايران تا پاي جان بايستند، و فريب نيرنگ‏هاي رنگارنگ آن‏ها را نخورده، مجذوب فرهنگ مبتذل آن‏ها نگردند، نعمت پيروزي انقلاب اسلامي پابرجا و مستدام خواهد بود و تمام توطئه‏ها و نقشه‏هاي شوم آن‏ها بر ضدّ جمهوري اسلامي و ملّت شريف ايران، نقش برآب مي‏شود و حاصلي جز رنج و زبوني خودشان در پي نخواهد داشت و هر روز عزّت و سرفرازي و بالندگي ايران اسلامي بيشتر آشكار خواهد شد.

اتّحاد و همبستگي

همان گونه كه بيان شد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران عوامل زيادي داشت، سخن گفتن پيرامون همه آن‏ها مجالي ديگر مي‏طلبد. ما در اين‏جا فقط به يكي از مهمترين آن‏ها اشاره مي‏كنيم. و آن اتّحاد و همبستگي همه اقشار ملّت براي انجام مقصد الهي و مقدّس انقلاب؛ يعني، از بين بردن طاغوت و تشكيل حكومت اسلامي براي تحقّق حق و عدالت در جامعه بود.

هيچ كس ترديد ندارد كه اتّحاد و همدلي معجزه مي‏آفريند و بزرگترين موانع راه ترقي و پيشرفت را از سر راه بر مي‏دارد. و قوي‏ترين دشمنان را نابود مي‏سازد.

 

  • شير ژيان را بدرانند پوست
  • مورچگان را چو بود اتّحاد

 




:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری، سیاسی، ،

نوشته شده توسط پایگاه بسیج شهید خدادوست در شنبه 21 بهمن 1391


:: شهید حسن تهرانی مقدم
:: بوی انتظار....
:: یا رقیه....
:: سلام بر مهدی فاطمه
:: وهابیت نقطه تاریک جهان اسلام
:: ۹ دلیل برای حمایت ملت ایران از سوریه
:: ولادت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي(صلي الله عليه و آله و سلم)
:: اسرار نماز
:: چادری ها . . .
:: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
:: تودیع و معارفه فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج شهید خدادوست الکله
:: اهمیت شرکت در انتخابات
:: میان کوچه چل نامرد و یک زن
:: پیام تبریک به مناسبت پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری
:: صعود سرافرازانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل را تبریک عرض می نماییم.
:: جزئیات نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک تقسیمات کشوری + جدول
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش ششم)
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش پنجم )
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش چهارم )
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش دوم )
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش سوم)
:: جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان ( بخش اول )
:: شهداء شرمنده ایم . . .
:: شهداء شرمنده ایم . . .
:: فهرست نامزدان شورای شهر های چهارگانه تنکابن
:: زندگینامه شهید آوینی ( سید شهیدان اهل قلم )
:: وصیتنامه شهیدسیدمرتضی آوینی
:: تصویر سازی شهید آوینی
:: تصویر سازی شهید مهدی باکری
:: تصویر سازی شهید علی اکبر شیرودی
:: تبریك میلاد امام علی علیه السلام
:: مولودی های میلاد حضرت علی (علیه السلام)
:: اسامي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اعلام شد
:: رجعت 5 پیامبر با امام حسین(علیه السلام) !
:: رجعت نوعی زنده کردن مردگان است
:: چرا نشانه‌های ظهور همه خشن هستند؟
:: خوشا به حال منتظران!!
:: رهبر معظم انقلاب: انتخابات 24 خرداد آزمون افتخارآميز ديگري براي ملت ايران است
:: معنای «لیلة الرغائب» چیست؟
:: هم پیمان با ولایت ، حماسه ای دیگر خواهیم آفرید
:: خصوصیات مطلوب رییس جمهور آینده
:: تأثیر حضور
:: بنده حقیقی خدا کیست؟
:: پاسخ به دو شبهه پیرامون ولایت فقیه !!
:: حضرت زهرا (س)
:: تصاویر هنگام ورود امام به ایران در سال 57
:: يوم الله 22 بهمن
:: مناظره شیخ مفید با خلیفه دوم عمر بن خطاب
:: تعیین وقت ظهور، ممنوع!(2)
:: تعیین وقت ظهور، آری یا خیر؟ (1)





بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین پایگاه مقاومت بسیج شهید خدادوست آلکله
pb.khodadust@gmail.com




:: خرداد 1393;
:: دی 1392;
:: آذر 1392;
:: آبان 1392;
:: مهر 1392;
:: شهريور 1392;
:: مرداد 1392;
:: تير 1392;
:: خرداد 1392;
:: ارديبهشت 1392;
:: فروردين 1392;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: دی 1391;
:: آذر 1391;
:: آبان 1391;
:: مهر 1391;
:: شهريور 1391;
:: مرداد 1391;
:: تير 1391;
:: خرداد 1391;
:: ارديبهشت 1391;
:: فروردين 1391;
:: اسفند 1390;
:: بهمن 1390;
:: دی 1390;
:: آذر 1390;
:: آبان 1390;
:: مهر 1390;
:: شهريور 1390;

آبر برچسب ها

جشن , پوریم , روز , نحس , رقص , یهود , هولوکاست , ایرانیان , سیزده به در , جشن , پایگاه , بسیج , شهید , خدادوست , آلکله ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by pb-khodadust